Jeśli już wiesz w jakim kierunku ma zmierzać i co ma zawierać twoja praca, możesz przejść do formułowania kolejnych rozdziałów, stanowiących zasadniczą zawartość twojej pracy. Na twoje nieszczęście – nie ma jednego, właściwego rozwiązania. Ta część będzie wymagać od Ciebie najwięcej zaangażowania i samodyscypliny w pisaniu kolejnych rozdziałów.
Ważnym jest utrzymanie logicznego sensu i kolejności wprowadzanych treści – tworząc dany rozdział naszkicuj wpierw jego przebieg. Sprawdź w spisie treści czym kończy się poprzedni i czym powinien zaczynać następny rozdział – niech rozdział, który aktualnie piszesz, będzie przejściem między nimi. Sformułuj kilka punktów pośrednich wchodzących w skład rozdziału i pisząc kolejne akapity dąż do tych właśnie punktów. Dzięki temu praca będzie posiadała właściwy układ treści, ciężar pracy będzie właściwie rozłożony a używane pojęcia odpowiednio wcześniej wyjaśnione.
Pojęcie kolejnych akapitów już się pojawiło, ale wymaga doprecyzowania. O ile dany rozdział ma stanowić przejście między poprzednim a następnym, o tyle akapity mają tworzyć logiczną i spójną jednostkę tekstu. Akapit ma mówić o jednej, konkretnej rzeczy – jeżeli poruszane zagadnienie się zmienia (a będzie to się się działo wraz z rozwojem rozdziału), to wypada nową myśl rozpocząć od nowego akapitu.
Pamiętaj o tym, że praca składa się z rozdziałów, a rozdziały z akapitów. Jeżeli w każdy dzień roboczy napiszesz jeden akapit, a w ciągu w miesiąca jeden rozdział, to w pół roku bez problemu ukończysz część redakcyjną twojej pracy. Systematyczność postępów jest tutaj kluczem.